FANDOM

Pioruny – jedna z kategorii podstawowych elektrokinetycznych mocy ofensywnych w inFamous 2 oraz inFamous: Festiwal Krwi.

Aby wystrzelić piorun, należy przytrzymać L1 (dualshock) i naciśnąć R1 (dualshock).

OpisEdytuj

Wystrzeliwane z rąk Cole'a pioruny stanowią odpowiednik tradycyjnej błyskawicy z poprzedniej części gry. W przeciwieństwie do niej natomiast, większość piorunów ma postać niewielkich pocisków elektrycznych podążających do wyznaczonego celu, aniżeli potężnych i dalekosiężnych wyładowań. Ponadto, ich wytwarzanie pobiera tym razem nieznaczną ilość rdzeni baterii, które są niezbędne do ich wystrzeliwania. Warto także nadmienić, iż trafienie dowolnego celu piorunem, ukaże jego układ szkieletowy, w wyniku porażenia prądem.

Choć w inFamous ulepszanie błyskawicy odbywało się poprzez nabywanie permanentnych modyfikacji przypisanych do określonego poziomu karmy, w inFamous 2 zamiast tego występują wymienialne wariacje tej samej mocy, z czego kilka z nich wymaga danej reputacji. W grze występuje w sumie siedem (7) różnych piorunów. Dostęp do każdego z nich można uzyskać poprzez ukończenie wątku fabularnego po obu stronach karmy.

Jeżeli reputacja Cole'a osiągnęła poziom bohatera, trafienie dowolnego przeciwnika o ludzkich rozmiarach nieznacznie odnowi zapas jego energii.

WariacjeEdytuj

Piorun alfa – tradycyjny piorun, zadający niskie obrażenia trafionym nieprzyjaciołom. Choć piorun ten ma stosunkowo niski zasięg, leci on z przyzwoitą prędkością, dzięki czemu prędko dociera do celu. Jego szybkostrzelnośc utrzymuje się na dobrym poziomie. Piorun alfa jest także startowym piorunem Cole'a w Festiwalu Krwi.

  • Wymagania: Ukończ Prolog.
  • Koszt: 0 PD
  • Opis: Po prostu błyskawica.

Poziom mocy 1Edytuj

Piorun kleszczowy – piorun kleszczowy umożliwia Cole'owi jednoczesne wystrzelenie trzech ładunków elektrycznych, które łączą się w kontakcie z celem, zadając mu większe obrażenia. Cechuje go jednak niższa szybkostrzelność.

  • Wymagania: Podczas misji Ewolucja wykonaj sześć razy sztuczkę Likwidacja, polegającą na zneutralizowaniu dowolnego przeciwnika.
  • Koszt: 400 PD
  • Opis: Sprytny atak elektryczny, trafiający przeciwnika z trzech stron jednocześnie, co zwiększa obrażenia.

Piorun artyleryjski – piorun ten wyróżnia przedewszystkim jego dalekosiężność. Dzięki niemu, Cole jest w stanie zranić wyjątkowo odległych od niego nieprzyjaciół. Na piorun artyleryjski wpływa jednak grawitacja, przez co nie leci on w linii prostej, w związku z czym zaleca się branie na to poprawki przed wykonaniem strzału. Ponadto cechuje go niższa szybkostrzelność.

  • Wymagania: Po ukończeniu misji Ewolucja wykonaj pięć razy sztuczkę Szturm alpinisty, polegającą na zestrzeleniu przeciwnika w trakcie wspinaczki.
  • Koszt: 800 PD
  • Opis: Ten atak może razić przeciwników z dowolnej odległości.

Poziom mocy 2Edytuj

Piorun magnum (dobra karma) – piorun magnum jest jednym z najpotężniejszych w arsenale Cole'a. Niską szybkostrzelność tejże zdolności wynagradza jej nieprzeciętna siła i prędkość wystrzeliwanego ładunku. Piorun magnum stanowi także ulepszoną wersję piorunu w Festiwalu Krwi, gdzie jego szybkostrzelność jest znacznie większa.

  • Wymagania: Po ukończeniu misji Ewolucja osiągnij poziom championa i wykonaj dziesięć razy sztuczkę Wstrząs, polegającą na trafieniu piorunem w głowę dowolnego przeciwnika ludzkich rozmiarów.
  • Koszt: 1000 PD
  • Opis: Pojedynczy wybuch potężnej energii. To prawdziwy grom.

Piorun-czaszka (zła karma) – piorun-czaszka przypomina tradycyjny piorun alfa, z tą różnicą, iż wystrzelone ładunki lecą w kierunku głów oponentów, przy trafieniu których dochodzi do potężnego wybuchu.

  • Wymagania: Po ukończeniu misji Ewolucja osiągnij poziom banity i wykonaj pięć razy sztuczkę Nieświadomy przeciwnik, polegającą na trafieniu piorunem przeciwnika niezdającego sobie sprawy z obecności Cole'a.
  • Koszt: 1200 PD
  • Opis: Używając tego pioruna, wywołasz Wstrząs na dowolnym przeciwniku ludzkich rozmiarów, powodując wybuchowe trafienie krytyczne.

Poziom mocy 3Edytuj

Strumień piorunów (dobra karma) – strumień piorunów umożliwia wystrzeliwanie słabszych ładunków elektrycznych z dwukrotnie większą prędkością i zapotrzebowaniem na energię. Zdolność tą wyróżnia możliwość nieprzerywanego ostrzału, poprzez przytrzymanie R1 (dualshock) podczas celowania.

  • Wymagania: Po ukończeniu misji Ewolucja osiągnij poziom bohatera i wykonaj dziesięć razy sztuczkę Czepianie się, polegającą na przyklejeniu granatu do dowolnego przeciwnika o ludzkich rozmiarach.
  • Koszt: 2800 PD
  • Opis: Przytrzymaj R1 (dualshock), aby uwolnić pulsujący strumień piorunów.

Piorun koszący (zła karma) – piorun koszący stanowi szeroki łańcuch pięciu słabszych ładunków elektrycznych o większym zasięgu, lecz niższej szybkostrzelności. Jest to efektywna broń na mniejsze grupki przeciwników, ustawionych w rzędzie.

  • Wymagania: Po ukończeniu misji Ewolucja osiągnij poziom niesławnego i wykonaj sztuczkę 4 w 1, polegającą na zneutralizowaniu czterech dowolnych przeciwników w bardzo krótkim czasie.
  • Koszt: 2800 PD
  • Opis: Szeroki pas pięciokrotnego nadładunku.
inFamous 2
Postacie i frakcje Cole MacGrath - Zeke Dunbar - Lucy Kuo - Nix - Sebastian Wolfe - Bestia - Gangster - (Rebelianci) Rosco Laroche - Sara - (Milicja) Joseph Bertrand III - Bomber z odłamkiem z wybuchu - Milicjant z minigunem - (Spaczeni) Niszczyciel - Władca ula - Gazowce - Pożeracz - Behemot - (Vermaak 88) Obiekt 881 - Sprzymierzony lodowy żołnierz - Miażdżyciel - Tytan
Miejsca New Marais - Blokada na bagnach - Ville Cochon - Ascension Parish - Flood Town - Gas Works
Moce Elektrokineza - Elektromagnetyzm - Kriokineza - Napalm - Pioruny - Wybuchy - Granaty - Rakiety - Tornado jonowe - Zamrożenie jonowe - Wyssanie jonowe - Burza jonowa - Kamera - Impuls kinetyczny - Stalagmit - Ognisty ptak - Tarcza mrozu - Szpikulce - Elektryczny bicz - Walka wręcz - Przewrót - Pobieranie elektryczności - Precyzja - Impuls radarowy - Leczenie pulsacyjne - Biopijawka - Elektryczne więzy - Uderzenie gromu - Statyczne szybowanie - Ślizg indukcyjny - Skok indukcyjny - Doładowania karmiczne - Pocisk Tesli
Rozgrywka Karma (Dobra karma - Zła karma) - Momenty karmy - Rdzenie wybuchu - Odłamki z wybuchu - Gołębie pocztowe
Misje fabularne Prolog - Przeprawa do New Marais - Moment napędowy - Zguba - Karma to sucz - Ewolucja - Bertrand wchodzi na scenę - Bombowe widmo - Polowanie na Wolfa - Ciężkie chwile - Nadchodzi burza - Rozdarty: Dowodzenie szarżą lub BUM! - Włącz zasilanie w Ascension Parish - Ofiara - Przewodnik nie człowiek - Dobry staje się lepszy - Historie z przeszłości - Przekazywanie mocy: Kampania serc i umysłów lub Zwodzenie Rebeliantów - Zaatakuj fort - Joseph Bertrand III - Włącz zasilanie we Floodtown - Promień Dunbara - Płonące studnie - Pole promieni - Wywiad na zajezdni: Zdemaskowanie Bertranda lub Nowa rodzina Nix - Bestia jest blisko - Włącz zasilanie w Gas Works - Sztuczni przewodnicy - Jak z płatka - Oblicze zmiany - Demony - Straty - Ostatni fragment - Ostateczna decyzja - Pokłosie