FANDOM

Zeke, z tobą naprawdę jest coś nie tak. Cole krytykuje podejście Zeke'a.
Prośba Zeke'a – dziewiętnasta (praktycznie szesnasta, nie wliczając powrotów na dach Zeke'a) misja wątku głównego w inFamous.

OpisEdytuj

Ze względu na obecną lokalizację Cole'a, Zeke prosi go o pomoc w odnalezieniu mężczyzny imieniem Dwight, który niedawno zaginął w okolicach Labiryntu.

PrzebiegEdytuj

ZgubaEdytuj

Cole udaje się na tyły restauracji Chummy Chicken, będącej miejscem pracy zaginionego mężczyzny. MacGrath odnajduje tam ciało martwego Dwighta, o czym natychmiast mówi Zeke'owi.

  • Cole: Dwight nie żyje, Zeke. Ktoś mu nieźle dołożył.
  • Zeke: Och, stary – jego siostra załamie się, gdy jej powiem. Cholera, znajdź gości, którzy to zrobili – Proszę stary, zrób to dla mnie.
  • Cole: Zeke, z tobą naprawdę jest coś nie tak.

Choć Cole sceptycznie jest nastawiony do pomysłu swego przyjaciela, postanawia odnaleźć winowajców, od przeskanowania ciała Dwighta poczynając. Psychowizja wyjawia, iż Dwight chciał zbadać zamieszanie panujące na zapleczu restauracji.

  • Dwight: Co jest, do diabła?

Dwight został jednak natychmiast zaatakowany przez zgraję krabów z metalowych części.

  • Dwight: Nie, nie zbliżaj się do mnie!

Wizja kończy się, jednocześnie wskazując na to, że Dwight nie przeżył tej konfrontacji.

ŚledztwoEdytuj

Cole dostrzega odbiegające od Dwighta echo tęgiego osobnika, które rusza w kierunku ulic.

  • Zeke: Używasz tej psychowizji, żeby zobaczyć zabójcę?
  • Cole: Nie widzę wyraźnie – to chyba człowiek i pies, czy coś takiego.
  • Zeke: Pies zabił Dwighta? Cholera! Mój kuzyn zginął w ten sam sposób. Nie powinni otwierać trumny na pogrzebie, ale stary Smitty się uparł. Ludzie mdleli, rzygali i tym podobne. To było straszne. Wciąż się po tym nie pozbierałem.
Cole rozmawia z plakaciarzem (inFamous)

Cole spotyka plakaciarza.

Cole podąża za śladami zabójcy, lecz po drodze zostaje zatrzymany przez tutejszego plakaciarza. Obok niego przyklejone są dwa plakaty przedstawiające Cole'a w odmienny sposób.
  • Plakaciarz: Cholera. To ty. Podoba mi się to, co robisz. Sprzątasz to miejsce.
  • Cole: Po co te plakaty?
  • Plakaciarz: Wiesz, tylko co sprawdzam. Opowiadam o tobie i o tym, co robisz. Który ci się podoba?

Moment karmyEdytuj

Moment Karmy (inFamous)

MacGrath przygląda się pobliskim plakatom i zaczyna się zastanawiać nad swoją decyzją.

  • Cole: Hmm. Skoro on i tak je porozwiesza, to mogę chociaż zdecydować jak będą mnie widzieć ludzie. Chcę żeby mnie kochali - czy żeby się mnie bali?

Cole doświadcza momentu karmy. W tej chwili musi zdecydować, jak chce być postrzegany przez mieszkańców Empire City.

Cole wybiera niebieski plakat, na którym jest ukazany jako bohater miasta.

Cole wybiera czerwony plakat, na którym jest ukazany jako żądny chaosu tyran i dominator.

  • Cole: Ten mi się podoba.
  • Plakaciarz: Robi się! Wydrukuję ich więcej i zacznę je rozwieszać w całym mieście! Będzie wspaniale!

Plakaciarz odchodzi z miejsca zdarzenia.

  • Cole: Zeke w to nie uwierzy.

Dalsze dochodzenieEdytuj

Cole spotyka na swej drodze kraby (inFamous)

Zasadzka.

Cole wraca do śledztwa. Obwódka energetyczna zabójcy doprowadza MacGrath'a do alejki, gdzie zostaje zaatakowany przez zgraję metalowych krabów – identycznych do tych, odpowiedzialnych za śmierć Dwighta.

  • Cole: Bez jaj.

Cole zostaje zaatakowany także przez zgraję Ludzi Ziemi, którzy podpalają naziemne drogi ucieczki z niebezpiecznej alejki. MacGrath jednak eliminuje zagrożenia i po pewnym czasie czym odbiera telefon od Zeke'a.

  • Zeke: Udało się?
  • Cole: Jeszcze nie. Wszędzie pełno jakichś krabów. Zdaje się, że mutanci robią je ze starych części.
  • Zeke: Szukaj dalej, stary. Musimy znaleźć tego śmiecia, który zabił Dwighta.

MacGrath kontynuuje dochodzenie. Na swej drodze napotyka kolejne wrogie jednostki, w tym także zamachowców i Ludzi Ziemi wyposażonych w wyrzutnie rakiet. Protagonista odpiera ich ataki i natrafia na kolejne zmutowane kraby.

  • Cole: Cholerne potwory!

Po ich zlikwidowaniu, Cole znów podąża za widmem mordercy.

Sprawiedliwość ulicyEdytuj

Zabójca Dwighta (inFamous)

Zabójca Dwighta.

Echo winowajcy doprowadza Cole'a przed zakład karny Eagle Point, gdzie odnajduje zabójcę Dwighta. Ten wypuszcza ze swych pleców trzy metalowe kraby i przechodzi do walki.
  • Cole: Wreszcie cię dopadłem...

Choć przewodnik ten na bieżąco przywołuje do batalii kolejne jednostki, będąc samemu uzbrojonym w potężną wyrzutnię rakiet, Cole po dłuższych zmaganiach ostatecznie neutralizuje zabójcę i powiadamia o tym Zeke'a.

  • Cole: Hej Zeke, zająłem się gościem, który załatwił Dwighta. I żeby było jasne, nie zrobię tego więcej. Nie będę pomagał ci w zaliczeniu laski.
  • Zeke: Rozumiem, brachu. Jestem twoim dłużnikiem.

Zaproszenie na dach (opcjonalne)Edytuj

Jeżeli Cole zrealizował już misję Stary przyjaciel, otrzyma on od Zeke'a zaproszenie na swój dach.

  • Cole: Hej Zeke, jesteś jeszcze na dachu?
  • Zeke: Jasne, brachu. Próbuję złapać siostrę Dwighta – wpadniesz odpocząć?
  • Cole: Tak. Do zobaczenia.

KonkluzjaEdytuj

Cole odnalazł Dwighta i rozprawił się z jego zabójcą.